Trasa pražského metra A bude již za několik let o něco delší. V současnosti končí ve stanici Dejvická, stavbaři ale usilovně pracují na dalších stanicích, jako jsou Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol.
Během stavebních prací je však nutné lokálně omezovat také povrchovou dopravu. Zastavili jsme se v Evropské ulici...
|
Zřejmě na odpis je nízkopodlažní autobus SOR ev.č. 3551, který ve středu 25. dubna jezdil na lince číslo 111. Patrně při vyhýbání se s jiným vozidlem se pod autobusem utrhla krajnice a autobus skončil ve stromě.
Na první pohled velice vážná nehoda se naštěstí obešla bez vážných zranění, během vyprošťování byla uzavřena ulice K Dubečku.
Na posprejované soupravy metra, v méně obvyklých případech také tramvaje, jsme si již téměř zvykli. Případy v Praze, Plzni, Ostravě nebo Brně nejsou ojedinělé. Vandalové ale posouvají hranice své drzosti ještě výš.
V polovině dubna vnikli dírou v plotě do hostivařské garáže pražského dopravního podniku a poškodili autobus SOR ev.č. 3586.
Málokdo by čekal, že se v dnešní době objeví v běžném provozu modrá Karosa. Opak je ale pravdou, navíc v případě, že se takový autobus objeví v Praze a po několikaleté přestávce znovu začíná vozit cestující.
Řeč je o autousu Karosa B 732 ev.č. 7096, který už několik týdnů opět vyjíždí z hostivařské garáže na linky městské dopravy.
Hodiny ukazují 10.45 hodin, když na pražskou křižovatku Florenc vjíždí linkový autobus odjíždějící z ústředního autobusového nádraží. Během vteřiny dochází ke srážce s tramvají KT8D5 linky číslo 24.
Při nehodě dochází k odhození autobusu a vykolejení tramvaje. Zraněno je osm lidí, mezi kterými je jedno dítě a řidič tramvaje.
Oprava výhybky u stanice I.P.Pavlova byla příčinou, proč od pátku 6. dubna (od cca 21.00 hodin) do ukončení denního provozu v pondělí 9. dubna nejezdilo metro na trase C mezi stanicemi Muzeum a Pražského povstání.
Cestující proto museli přestupovat na autobusy náhradní dopravy označené jako linka XC jezdící přibližně v minutových intervalech.
Je strašně fajn, když poznáváte nové lidi. To se informačnímu serveru Vlčoun.cz podařilo přesně před týdnem ve čtvrtek 1. března, kdy jsme zavítali omrknout autobusový provoz na Velkou Ohradu a její okolí.
Pojďme se tedy podívat na linku číslo 235 v kloubech nebo na linku číslo 174 odpočívající na obratišti Velká Ohrada...
Od 11. prosince 2011, tedy v rámci celostátního termínu změn veřejné dopravy, došlo k nemalým úpravám linkového vedení také v Pražské integrované dopravě. Nejvíce změn čekalo cestující v oblasti Jihozápadního města.
Pojďme se tedy společně podívat do Prahy především na Velkou Ohradu, ale nezapomeneme zmínit také jiné změny.
Začátek prosince tradičně s sebou přináší kromě období Adventu také tradičního Mikuláše. Jednu takovou dopravně společenskou akci připravil Dopravní podnik hlavního města Prahy na sobotu 3. prosince.
Na místě nechyběl náš pražský kolega Lukáš Vlček, který pro čtenáře vše podrobně zdokumentoval :-)
Projekt ROPIDu zavedení autobusové linky spojující Smíchov s Jižním městem se osvědčil, což potvrzuje její posilování. Po přidání spojů a zkrácení intervalů přišlo po roce provozu k zahájení vypravování kloubových autobusů.
Autobusová linka číslo 125 je první linkou, která má téměř rychlostní charakter a navíc je vedena po Jižní spojce.
|
|