Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Brněnská MHD mění zobrazení jízdních řádů

BRNO - Díky zvyšujícímu se počtu nízkopodlažních vozů se Dopravní podnik města Brna rozhodl změnit označování nízkopodlažních spojů v jízdních řádech. Nově tak jsou označovány spoje zajišťované vysokopodlažními vozy.

Zatímco u tramvají disponuje brněnský dopravní podnik již 58 procenty nízkopodlažních vozů, u autobusů je to již 94 procent...


Nově budou v jízdních řádech zobrazovány nenízkopodlažní vozy (11. září 2019, Filip Vlček)

S nákupem nových vozů v Brně postupně vzrostl podíl nízkopodlažních tramvají, trolejbusů i autobusů na 77 procent. Díky dlouhodobé strategii DPMB podnik pořizuje pouze vozy klimatizované a nízkopodlažní. U autobusů aktuálně činí podíl nízkopodlažních 94 procent. U většiny linek už tak nedává smysl označovat v jízdních řádech nízkopodlažní spoje ikonkou a podnik přistoupil k opačnému značení, a to těch spojů, které obsluhují vozidla s vysokou podlahou.

Poměr garantovaných nízkopodlažních vozidel je na některých linkách tak vysoký, že označování jejich odjezdů v jízdních řádech piktogramem osoby na vozíku není přehledné. "U linek, kde garantujeme jako nízkopodlažní více než polovinu odjezdů, značíme celou linku jako bezbariérovou a v jízdním řádu jsou naopak vyznačeny symbolem '$' ty spoje, které nízkopodlažní nejsou. Princip značení tedy otáčíme," vysvětil dopravní ředitel Dopravního podniku města Brna Jan Seitl. Nové značení se týká většiny linek, a to například 1, 4, 8, 9, 30, 32, 40, 49, 57, 63 a další.


Nenízkopodlažní vozy jsou v jízdních řádech značeny symbolem '$' (reprofoto, DPMB)

Procentuální podíl nízkopodlažních vozů v jednotlivých trakcích je přímo úměrný životnosti a obměně vozů. S každým novým vozem se podíl zvyšuje. Nejčastěji se nakupují nové autobusy, které dosluhují přibližně po deseti 10 letech, naopak nejdelší životnost mají tramvaje, které s generálními opravami slouží brněnské dopravě až třicet let. Dopravní podnik aktuálně plánuje pořízení nových trolejbusů a obousměrných tramvají.

"Nízkopodlažnost vozů městské hromadné dopravy je jednou z našich dlouhodobých priorit, pro mnoho skupin cestujících je snadný nástup a výstup z vozu při přepravě klíčový. Nejsou to jen lidé s handicapem, ale i senioři a rodiče s kočárky nebo malými dětmi. Po pořízení 40 nových autobusů v letošním roce činí celkový podíl nízkopodlažních vozů 77 procent, u autobusů dokonce 94 procent," doplnil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Víte, že...
...počet nízkopodlažních tramvají je 179 z celkového počtu 309 vozů - tedy 58%?
...počet nízkopodlažních trolejbusů je 112 z celkového počtu 135 vozů - tedy 83%?
...počet nízkopodlažních autobusů je 300 z celkového počtu 320 vozů - tedy 94%?


Vybrané jízdní řády doznají menších změn (11. září 2019, Filip Vlček)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!