Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Zlín vyřazuje svůj první nízkopodlažní trolejbus

ZLÍN - Po patnácti letech provozu ukončil svou službu na linkách městské hromadné dopravy ve Zlíně a Otrokovicích první nízkopodlažní kloubový trolejbus. Vozidlo Škoda 25Tr Irisbus má najeto přes jeden milion kilometrů.

Podle znaleckého posudku i doporučení výrobce se již nevyplatí trolejbus opravovat a poslouží tak jako zdroj náhradních dílů...


(23. června 2020, DSZO/Pavel Genzer)

Dopravní společnost Zlín - Otrokovice zakoupila v roce 2005 svůj tehdy první nízkopodlažní třínápravový kloubový trolejbus s dieselagregátem od výrobce Škoda Electric Plzeň za 11,7 milionu korun. Šlo o prototyp nového trolejbusu, který dosud nebyl nikde nasazen do běžného provozu. Byl vyroben v roce 2004, a než se dostal do Zlína, fungoval rok jako zkušební a předváděcí vozidlo výrobce. V Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice dostal tento vůz evidenční číslo 401. Prototyp vznikl u výrobce nestandardní přestavbou karoserie z autobusu na trolejbus. Ve stejném provedení se další přesně takový trolejbus nevyrobil.

V síti městské hromadné dopravy ve Zlíně a Otrokovicích, nejčastěji na linkách 2, 6 nebo 8, najezdil tento trolejbus za patnáct let 984.841 kilometrů. Před zařazením do provozu ve Zlíně s ním už výrobce najezdil 36.280 kilometrů. "Uvažovali jsme nejdříve, že trolejbus ještě opravíme. Ale ukázalo se, že oprava by byla náročná a nákladná, takže by při stáří vozidla nedávala ekonomický smysl. Potvrdil nám to i zástupce Škody Electric Plzeň i odborný posudek soudního znalce," uvedl ředitel společnosti Josef Kocháň.


(18. února 2020, DSZO/Vojtěch Cekota)

Trolejbus je vyřazen z provozu, poslouží jako zdroj náhradních dílů pro další vozy stejného typu. Mezi prvními díly se využije například dieselagregát vyřazovaného trolejbusu do vozu, kde se porouchal. "Trolejbus 401 u nás vykonal dobrou službu. Jezdil patnáct let bez nutnosti větší opravy," doplnil vedoucí úseku údržby vozidel Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Antonín Červenka. Vyřazovaný trolejbus ev.č. 401 má hmotnost 18,7 tuny, měl 40 míst k sezení a 95 míst k stání, čtvery dveře a byl dlouhý 18,5 metru. Jeho trakční motor měl výkon 240 kW. Dosahoval maximální rychlosti jízdy 65 km/h.

Vozový park městské dopravy Dopravní společnost Zlín - Otrokovice průběžně obnovuje. Naposledy byl do Zlína začátkem roku dodán bateriový trolejbus typu 35Tr. Vyjel pak v polovině března. Událost ale zapadla ve stínu koronavirové krize. Článkový trolejbus Škoda 35Tr je prvním osmnáctimetrovým trolejbusem, který je vybaven trakčními bateriemi a ujede s jejich akumulovanou elektrickou energií až 10 kilometrů mimo trolejové vedení. Kloubový trolejbus má čtvery dveře, je plně nízkopodlažní a klimatizovaný. Používá karoserii typu Urbanway od firmy Iveco.


(13. března 2020, DSZO/Vojtěch Cekota)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!