Zlíňané se v MHD ochladí už v polovině vozidel
ZLÍN - S nástupem tropického počasí oceňují cestující vybavení novějších trolejbusů a autobusů MHD klimatizací. Celkem je jí vybaveno 25 trolejbusů a 28 autobusů, což je v průměru polovina vozového parku.
Klimatizace se v takto vybavených vozech spustí při překročení teploty nad 26 stupňů Celsia. Důležité je, aby cestující neotevírali okna...
Ilustrační foto (nedatováno, Vlčoun/Filip Vlček)
Pracovníci Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice udělali v jarním období maximum, aby byly klimatizační jednotky ve vozech městské hromadné dopravy v pořádku a mohly se při venkovních teplotách nad 26 °C naplno rozběhnout. Jestliže venkovní teplota vzduchu přesáhne 26 stupňů Celsia, v trolejbusech a autobusech se spouští klimatizace. V současné době je klimatizačními jednotkami vybaveno ve Zlíně a Otrokovicích 25 trolejbusů, tedy zhruba 44 procent trolejbusů, a 28 autobusů, tedy přibližně 64 procent autobusového vozového parku.
"Klimatizaci objednáváme jako standardní vybavení u všech nových vozů. Postupnou obměnou vozového parku se proto bude procento klimatizovaných vozidel zvyšovat. O víkendech, kdy je menší provoz a na linky vyjíždí menší počet vozidel, jsme schopni už nyní zajistit klimatizovaný provoz téměř ze sta procent," uvedl ředitel Dopravní společnosti Josef Kocháň. Dopravní společnost začala s nákupem klimatizovaných autobusů a trolejbusů poměrně brzy, dříve než většina ostatních českých dopravních podniků. První klimatizované autobusy se objevily na linkách již v roce 2012.
Ilustrační foto (nedatováno, Vlčoun/Filip Vlček)
V jarním období se pracovníci v dílnách Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice věnovali přípravě klimatizačních jednotek ve vozidlech na letní provoz. "Kontrolujeme a čistíme vzduchové sací a výfukové rozvody, měníme vzduchové filtry a vysoušeče klimatizace. Následuje kontrola funkčnosti ventilátorů, kontrola tlaku a množství chladiva a případně jeho doplnění. Každé tři roky měníme v klimatizačních jednotkách olej kompresoru," upřesnil průběh kontrol klimatizačních jednotek vedoucí údržby Josef Polách.
"Aby byla klimatizace ve vozidlech účinná, je potřeba zavřít všechna okna. Prosíme cestující, aby na to pamatovali a větrali okny jen při nižších teplotách, kdy klimatizace není v provozu, nebo ve starších vozidlech bez klimatizace," apeloval tak na cestující ještě vedoucí dispečer Jan Tesař.
Ilustrační foto (nedatováno, Vlčoun/Filip Vlček)