Praha vybaví klimatizací přes stovku tramvají
PRAHA - Pražský dopravní podnik hledá dodavatele klimatizace do tramvají Škoda 15T z první série. Celkově jde o doplnění klimatizace do 123 vozidel, s vítězem dopravní podnik podepíše smlouvu na šest let.
Dopravní podnik hlavního města Prahy očekává instalaci tří klimatizačních jednotek do vozidla, tedy do každého článku jedna....
Ilustrační foto (23. května 2025, Vlčoun/Filip Vlček)
Celkem půjde o 123 tramvají ev.č. 9201 až 9325 kromě vozů 9243 a 9285, ve kterých Dopravní podnik hlavního města Prahy nechal klimatizaci naistalovat v rámci zkušebního pilotního projektu. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 431,5 milionů korun bez DPH. "V následujících letech budeme mít v Praze až 450 moderních klimatizovaných bezbariérových tramvají 15T a 52T. Komfort cestujících je pro nás důležitý, protože kvalitní MHD není jen o tom, že jezdí včas, ale i o tom, že se v ní dobře cestuje, tedy v zimě teplo, v létě klimatizace. Jsem rád, že se projekt podařilo rozhýbat," okomentoval situaci první náměstek pražského primátora Zdeněk Hřib.
Do veřejné zakázky se může přihlásit libovolný uchazeč, který splní základní profesní, ekonomické a technické kvalifikační předpoklady. Instalace klimatizace prostoru pro cestující v tramvajích 15T by měla proběhnout jako náhrada za stávající systém větrání včetně nezbytných úprav na vozech a řídícího systému. Dopravní podnik hlavního města Prahy podle tiskové zprávy očekává instalaci tří klimatizačních jednotek do vozidla, tedy do každého článku jedna.
Ilustrační foto (23. května 2025, Vlčoun/Filip Vlček)
Jejich provoz má být automatický, ovládaný a řízený vlastním řídícím systémem ve čtyřech pracovních režimech: chlazení, větrání, větrání s předehřevem nasávaného vzduchu při nízkých teplotách a temperování vozu. Řízení a ovládání klimatizace musí současně spolupracovat se stávajícím systémem topení v tramvajích a ve všech režimech musí umožnit částečnou nebo úplnou recirkulací vzduchu.
Dopravní podnik požaduje minimální záruku na klimatizační jednotky 24 měsíců a v nich použití ekologického chladícího média. Klimatizační jednotky musí splňovat příslušné technické státní normy a vyhovovat provozu drážního vozidla v klimatických podmínkách mírného klimatu.
Dopravní podnik předpokládá realizaci dovybavení tramvají 15T první série klimatizačními jednotkami formou celkové dodávky na klíč. Dopravce požaduje, aby vítězný dodavatel po uzavření smlouvy provedl ročně instalaci klimatizačních jednotek do minimálně 20 tramvají. Nabídky dodavatelů bude dopravce vyhodnocovat podle zákona o zadávání veřejných zakázek podle jejich ekonomické výhodnosti na základě dvou dílčích hodnotících kritérií: celková nabídková cena za plnění veřejné zakázky s váhou 80 procent a délka záruky klimatizační jednotky s váhou 20 procent.
Ilustrační foto (23. května 2025, Vlčoun/Filip Vlček)