ČD poptávají vlaky pro jižní Čechy a Rakousko
JIHOČESKÝ KRAJ - České dráhy poptávají až deset elektrických dvoufrekvenčních elektrických jednotek pro provoz v Jihočeském kraji a v Rakousku. Nové vlaky posílí flotilu moderních vozidel na jihu Čech.
Po svém dodání zajistí elektrický provoz na trati z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic a dál do Rakouska. Elektrizace této tratě je plánovaná v příštích letech...
Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)
"V rámci platné smlouvy na zajištění dopravní obslužnosti v Jihočeském kraji do roku 2033 jsme se zavázali včas pořídit a po dokončení elektrizace nasadit nové elektrické jednotky na trati z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic s možností provozu až do Rakouska. S ohledem na obvyklé termíny výrobců při dodání a schválení nových vozidel jsme už nyní vyhlásili veřejnou zakázku na dodavatele," uvedl náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiří Ješeta. Vlaky podle něj budou nízkopodlažní, klimatizované, cestujícím nabídnou palubní wifi síť i možnost dobíjení cestovní elektroniky.
Nové vlaky budou disponovat 190 místy k sezení a s ohledem na zvýšený zájem o cykloturistiku na Třeboňsku budou mít více prostoru pro přepravu jízdních kol. Vlaky budou vybaveny moderním audiovizuálním informačním systémem, oddílem 1. třídy a dalším vybavením, které je standardem v moderních soupravách Českých drah. Maximální rychlost bude 160 km/h. Vybaveny budou evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS a půjde o dvoufrekvenční vozida pro napájecí systémy 25 kV 50 Hz AC a 15 kV 16,7 Hz AC. Vozidla bude možné provozovat na síti Správy železnic a ÖBB.
Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)
Rámcový kontrakt počítá s možností dodávky až 10 jednotek a s garantovaným objednáním nejméně pěti vlaků. Nabídky výrobců musí obsahovat i vyjmenované náhradní díly pro servis a údržbu jednotek, například v rámci takzvaného výměnného systému. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je 2,16 miliardy korun bez DPH. Jedná se o celkový rámec zahrnující pořízení všech 10 soutěžených jednotek a vyjmenované náhradní díly. Skutečná výše investice bude závislá na finálním požadavku objednatele dopravy, kterým je Jihočeský kraj, na potřebný počet nových vlaků.
V jižních Čechách se svezete jedním z nejmodernějších vozidlových parků na naší železnici. Na páteřních tratích v regionu slouží cestujícím celkem 19 dvouvozových jednotek RegioPanter a na trati Tábor - Písek - Strakonice dalších 7 nejmodernějších motorových vlaků RegioFox. V dálkové dopravě se cestující setkávají s komfortními klimatizovanými vozy různých typů. V dálkových i regionálních vlacích cestujícím slouží palubní wifi síť, zásuvky pro dobíjení cestovní elektroniky a další vybavení, které patří k cestování moderními vlaky na železnici. Díky tomu lze vlak proměnit např. v pojízdnou kancelář, kino nebo se lze věnovat řadě dalších činností.
Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)