Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Nová tramvaj Škoda 52T
zkušebně vozí cestující

 K Šotodays se letos připojí
další dopravní podniky

 Budějovické trolejbusy 15Tr
definitivně dojezdily

 ČD Bus koupí stovku
zbrusu nových autobusů

Nové vlaky pro Arrivu vyrobí plzeňská Škoda

PLZEŇSKÝ KRAJ - Arriva uzavřela se Škodovkou smlouvu na výrobu 22 moderních nízkopodlažních vlaků. Ty začnou za tři a půl roku jezdit z Prahy přes Plzeň do Chebu, respektive do Klatov a Železné Rudy. 

Smlouva zahrnuje šestnáct třívozových a šest čtyřvozových souprav v hodnotě přes 7 miliard. Součástí smlouvy je i opce na nákup dalších vozidel...


Vizualizace nových vlaků pro Arrivu (vizualizace: Škoda)

"Podpisem této smlouvy naplňujeme naši dlouhodobou strategii v České republice. Vstupujeme do nového segmentu elektrické dálkové dopravy s jasným cílem nabídnout cestujícím vyšší komfort, spolehlivost a ekologicky šetrné cestování. Tato zakázka představuje největší investici v historii Arrivy v Evropě ve výši přesahující sedm miliard korun," řekl Daniel Adamka, generální ředitel Arriva Transport. Nové jednotky, které budou vyrobeny v České republice, přinesou nejen moderní design s tyrkysovým nátěrem a výrazným fialovým X, ale především větší pohodlí díky širším sedadlům, větším rozestupům a palubnímu občerstvení.

"Mysleli jsme i na cyklisty a turisty. Ve vlacích bude dostatek prostoru pro kola, což ocení zejména cestující směřující na Šumavu nebo do lázeňských oblastí. Zároveň klademe důraz i na udržitelnost. Díky systému automatického vedení vlaku očekáváme významné úspory elektrické energie. Jsme hrdí, že tímto krokem podporujeme i domácí průmysl – většina komponent bude pocházet od českých dodavatelů. Těšíme se, že tyto vlaky budou od prosince 2028 jezdit na linkách z Prahy do Plzně, Chebu a na Šumavu," dodal Adamka.


Vizualizace nových vlaků pro Arrivu (vizualizace: Škoda)

Pokud podle ministra dopravy Martina Kupky chce stát přitáhnout na české koleje nové cestující, musí jim dopravce nabídnout spolehlivé spojení v moderních pohodlných soupravách či jednotkách. "Tyto nové představované vlaky vysoký standard cestování nabízí, takže jejich budoucí zařazení na státem objednávané linky považuji za krok správným směrem. Zakázka pro Arrivu je velmi významnou také pro výrobce, plzeňskou Škodovku, a to nejen z hlediska finančního rozsahu, ale i z pohledu pozice výrobce na trhu.

"Jedná se již o naši druhou zakázku na výrobu nových vlaků pro soukromého dopravce, což ukazuje konkurenceschopnost našich řešení. Segment dálkových rychlostních vlaků s rychlostí 200 km/h je pro nás velmi důležitý. Věříme, že tato nová platforma jejíž vývoj u nás probíhá již několik let uspěje nejen na českém, ale také na celoevropském trhu. Na výrobě těchto nových vlaků bude mít ale obrovský podíl také český průmysl. Očekáváme, že podíl českých dodavatelů se bude pohybovat kolem 80 %, jako tomu bylo u posledního projektu na nové elektrické vlaky," doplnil Petr Novotný, CEO a předseda představenstva Škoda Group.


Vizualizace nových vlaků pro Arrivu (vizualizace: Škoda)

Nové vlaky budou postaveny na zcela nové platformě. Označení platformy je Škoda 26Ev a tyto elektrické jednotky jsou určeny pro meziregionální a dálkovou dopravu. Nová platforma umožňuje konfiguraci tří až sedmi vozů v jednotce s kapacitou 200 až 600 sedadel. Pro Arrivu jsou jednotky navrženy jako dvousystémové, ale mohou být modifikovány pro použití také na systému 15 kV AC například v Německu. Podvozky jsou navrženy pro rychlosti až 230 km/h. Elektrické vlaky budou splňovat přísné požadavky na komfort cestujících, tlakotěsnost a požární bezpečnost, což umožní jejich provoz na vysokorychlostních tratích a v tunelových úsecích o délce nad 5 km. To se týká i tratí, které se budou již brzy budovat v České republice

Objednávka od společnosti Arriva pro západ Čech obsahuje dvě varianty jednotek. Třívozová jednotka nabídne 224 míst k sezení. Objednáno je 16 jednotek. Tato jednotka bude určena především pro linku R16 a jako posila pro linku Ex6. Bude mít rozšířený prostor pro přepravu jízdních kol a pro cestující bude k dispozici automat na drobné občerstvení a teplé nápoje. Čtyřvozová jednotka bude mít 315 míst k sezení, včetně první třídy, pro kterou je vyčleněn celý jeden vůz. Objednáno je šest jednotek, nasazeny budou na linku Ex6.


Vizualizace nových vlaků pro Arrivu (vizualizace: Škoda)

Cestující ocení u obou typů vlaku výkonnou klimatizaci, moderní informační systém, wifi připojení i zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky, a ke zvýšení bezpečnosti přispěje vnitřní i vnější kamerový systém. Úrovňový nástup a nízkopodlažní interiér zajistí pohodlné cestování osob s omezenou schopností pohybu. Samozřejmostí je i bezbariérová toaleta.

Nové jednotky budou vybaveny pokročilými digitálními technologiemi z dílny Škoda Group, které zajišťují komfort pro cestující i obsluhu, a to při provozu i spojování jednotek, ale také přináší nové možnosti dálkového dohledu a diagnostiky vozidel. Systém automatického vedení vlaku ATO umožňuje jednotkám provoz v aktuálně energeticky optimálním režimu, reguluje rychlost podle jízdního řádu a výškového profilu trati a optimalizuje brzdění. Dle reálných dat z provozu obdobných jednotek Škoda v Pobaltí dokáže uspořit až 15 procent energie. Systém dálkového dohledu pak dokáže optimalizovat náklady na údržbu a zvýšit provozní spolehlivost. Ve vlaku nebude chybět ani vlakový zabezpečovač ETCS.


Vizualizace nových vlaků pro Arrivu (vizualizace: Škoda)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!