Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Vlaky z Přerova do Brna už za čtyři roky zrychlí

PŘEROV - Nové nádražní budovy v Kojetíně nebo Chropyni, zdvoukolejnění tratě nebo zrychlení vlaků až na 200 kilometrů v hodině. To je vize Správy železnic, která by se měla již do čtyř let měla stát skutečností. 

Správa železnic nyní hledá zhotovitele na náročnou přestavbu a zdvoukolejnění 17 kilometrů dlouhého úseku mezi Kojetínem a Přerovem...


Vjezd do stanice v Kojetíně (vizualizace: Správa železnic)

Modernizace frekventované trati z Brna do Přerova se letos naplno rozběhne. Správa železnic nyní hledá zhotovitele, který provede celkovou přestavbu a zdvoukolejnění 17 kilometrů dlouhého úseku mezi Kojetínem a Přerovem. "Vlaky zrychlí na 200 kilometrů v hodině, cestující budou využívat nové nádražní budovy v Kojetíně a Chropyni. Zahájení prací se plánuje letos, hotovo bude v závěru roku 2028," informoval tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. 

Rekonstrukce traťového úseku mezi Kojetínem a Přerovem je součástí výstavby rychlotrati z Brna do Přerova. Jejím výsledkem bude plně dvoukolejná železnice pro rychlost 200 km/h, což se projeví na výrazném zkrácení doby cestování. Na jízdu vlaků bude dohlížet evropský zabezpečovač ETCS.


Nové nádraží v Chropyni (vizualizace: Správa železnic)

Součástí této konkrétní stavby bude rekonstrukce železničních stanic Kojetín a Chropyně, které získají nové nádražní budovy a parkoviště. Příchod na nástupiště bude podchody, ze kterých bude zajištěný bezbariérový přístup. Na obou místech navíc umožní propojení s oblastmi na druhé straně nádraží. Namísto dosavadní stanice Věžky vznikne stejnojmenná zastávka, případné přejíždění mezi traťovými kolejemi umožní nová odbočka, která se bude nacházet u obce Bochoř.

Zruší se všech 14 přejezdů, nahradí je buď nadjezdy, nebo podjezdy. Koryto řeky Moravy v Kojetíně překlene nový most dlouhý 120 metrů. Nejvyšší přípustná nabídková cena je 11,1 miliard korun. Realizace stavby je navržena na spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy. Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury. Správa železnic plánuje zahájit letos první dvě části rychlotrati z Brna do Přerova. Nejdříve začnou práce mezi Nezamyslicemi a Kojetínem, pro kterou už probíhá výběr zhotovitele.


Nový kapacitní most Moravia (vizualizace: Správa železnic)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!