Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Proměna Masarykova nádraží jede podle plánu

PRAHA - Pražské Masarykovo nádraží prochází rozsáhlou rekonstrukcí. Stavbaři tady postupně instalují sloupy pro zastřešení stávajících a nových nástupišť, stejně tak i základy platformy, která překlene celé kolejiště.

Ještě v letošním roce budou hotová nástupiště u nových kolejí číslo 8 a 9 s tím, že u posledně jmenované bude možné vystoupit z obou stran vlaku...


Práce na Masarykově nádraží v Praze pokračují (4. dubna 2025, Správa železnic)

Celková přestavba Masarykova nádraží odstartovala na začátku loňského roku. Rekonstrukcí projde celé kolejiště, navíc přibude jedno nové nástupiště a dvě koleje. Jejich počet se zvýší na devět, čímž se zvýší kapacita celé stanice. Tu překlene nová platforma, která propojí Masaryčku s Florencí a hlavním nádražím. Dokončení všech prací se plánuje v roce 2027. Jako první přišel na řadu archeologický průzkum, dělníci poté odstranili část kolejí a provedli překládku sítí a kabelů. V loňském roce probíhaly práce na první koleji pod Vítkovem, nyní přišla na řadu druhá kolej.

Stavbaři zde také provádějí rekonstrukci opěrných zdí. V samotné stanici se betonují dílce platformy přes kolejiště a staví se nástupiště. "Na konci letošního roku bude hotové nástupiště u nových kolejí číslo 8 a 9. U koleje číslo 9 bude možné nastoupit a vystoupit z obou stran vlakové soupravy. Cestující se tak dostanou rovnou do ulice Na Florenci," uvedla Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí Správy železnic s tím, že zhotoviteli prací jsou společnosti STRABAG Rail a STRABAG. Celkové investiční náklady stavby dosahují 3,97 miliardy korun a hotovo bude v létě 2027.

Čtěte také...
Na Masarykově nádraží již vznikají nové perony (vydáno 17. února 2025)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Práce na Masarykově nádraží v Praze pokračují (4. dubna 2025, Správa železnic)

Realizace projektu Modernizace a dostavba ŽST Praha Masarykovo nádraží je spolufinancována Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Modernizace Masarykova nádraží je součástí projektu Praha - Letiště - Kladno, který tvoří 11 samostatných staveb. Hotová je už rekonstrukce Negrelliho viaduktu, v současné době se kromě Masaryčky pracuje také v úseku z Bubnů na Výstaviště a mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec.

Ještě letos plánuje Správa železnic zahájit celkovou modernizaci trati z pražské Ruzyně až do Kladna. V příštím roce pak začne hledat zhotovitele prací v úseku od Výstaviště do nové podzemní stanice v Dejvicích. Z Prahy bychom na Letiště Václava Havla měli vlakem dorazit okolo roku 2030. Správa železnic nově spustila také speciální webovou stránku zeleznicenaletiste.cz. Zájemci na ní najdou aktuální vizualizace i informace o přípravách jednotlivých etap, ale také odpovědi na nejčastěji kladené otázky, které Správa železnic v souvislosti s modernizací železnice zaznamenává.


Práce na Masarykově nádraží v Praze pokračují (4. dubna 2025, Správa železnic)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!