Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Moderní vlaky na Moravě přilákaly cestující

ČESKÁ REPUBLIKA - Regionální doprava v České republice v posledních letech mění svou tvář. České dráhy nasazují moderní vozidla, která cestující vozí do zaměstnání, do školy nebo za volným časem.

V Olomouckém kraji České dráhy provozují tři desítky nových vlaků RegioPanter, dalších pět jezdí od konce loňského roku nově také ve Zlínském kraji...


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Olomoucké depo je domovskou stanicí pro 35 RegioPanterů (řady 640, 640.2). Tyto moderní vlaky obsluhují páteřní elektrifikované tratě v Olomouckém a Zlínském kraji. Jednotky jsou bezbariérové a mezi jejich vybavení patří palubní Wi-Fi síť, pohodlné sedačky s dostatkem místa pro nohy, zásuvky a USB porty nebo informační monitory. "Ať už naši zákazníci cestují za svými povinnostmi nebo zábavou, RegioPantery nabízejí ideální podmínky pro využití času stráveného ve vlaku. Moderní pohodlné soupravy a zkrácení jízdních dob jsou tím, co do vlaků láká nové cestující," řekl Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Cestující vozí nové jednotky na linkách z Nezamyslic přes Prostějov, Olomouc a Zábřeh na Moravě do Kout nad Desnou, z Šumperku přes Uničov, Olomouc a Přerov do Vyškova na Moravě, z Olomouce do Vsetína a z Přerova přes Otrokovice a Staré Město u Uherského Hradiště do Břeclavi. Denně tyto linky obsluhuje 29 Panterů, které každý den najedou na tratích Olomouckého a Zlínského kraje v průměru více než 13 tisíc kilometrů. Za celou dobu provozu tak Pantery najezdily dohromady už bezmála 10,5 milionu kilometrů, což je v přepočtu, jako kdyby 260× objely celou zeměkouli.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

"Pořízení RegioPanterů rozhodně není posledním krokem, kterým náš kraj zlepšuje kvalitu veřejné dopravy. Už za pět let by na vybraných tratích měly začít jezdit i první bateriové vlaky s dojezdem zhruba osmdesát kilometrů. Cestování bude mnohem pohodlnější a také šetrnější k přírodě," prozradil hejtman Olomouckého kraje Ladislav Okleštěk. "Nasazení moderních souprav pozvedlo úroveň cestování v našem kraji, což oceňují zejména pravidelní cestující. Nové vlaky jsou rychlé, umožňují všechny způsoby odbavení a kromě pohodlí nabízejí i moderní technologie, jako je wifi připojení nebo možnost dobíjení elektroniky. Díky tomu se železnice stává atraktivnější volbou pro cestování," dodal pak náměstek hejtmana Zlínského kraje Radek Doležel, odpovědný za oblast dopravy.

RegioPantery nabízejí cestujícím v obou krajích celkem 8 211 komfortních míst k sezení v klimatizovaných vozech. Pokud by se všechny jednotky spojily, měřil by takový vlak 2779 metrů, což by zabralo přibližně vzdálenost z hlavního olomouckého nádraží až na zastávku Nové Sady v centru města. Zájem o železnici se po nasazení nových vlaků zvyšuje, například na tratích Olomouc - Uničov nebo Olomouc - Přerov narostl počet cestujících o více než 30 procent. Třívozové jednotky RegioPanter řady 640.2 jsou bezbariérové a jejich kapacita je 234 míst k sezení.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!